Každodenní dilema spousty klientů. "Proč bych otravoval svého poradce, když to zvládnu naklikat sám na webu ve srovnávači" nebo "stejně mi muj poradce nesežene lepší cenu, než si si seženu sám".
Ano pravda je, že pokud si vyberete kvalitní portál, pak se asi opravdu nebudou lišit cenou. Pojišťovny nasadí na tyto portály většinou stejné algoritmy a ty prostě počítají stejně. Proč byste tedy měl volat svému poradci? Jednoduše proto, že dnes je podmínkou pro sjednávání jakéhokoliv pojištění, složení certifikační zkoušky z pojišťovnictví. Tu pravděpodobně nemáte a pravděpodobně se ani nechystáte složit. :-) Za nastavení pojistky pak ručíte vy sám. Při chybném nastavení limitů jednotlivých pojištění, pak můžete volat leda tak z okna.
Poradce, který dnes může sjednávat pojištění, musí mít tuto komplexní zkoušku. A to né zrovna jednoduchou. Certifikaci pak provádí pod záštitou ČNB certifikované zkušební firmy, ketré opravdu důsledně dbají na doržování pravidel a je nemožné takovou instituci obejít a tzv. "zkoušku si koupit". Váš poradce je pak ten, kdo vás provede nastavením pojistky, upozorní na záludnosti v pojištění. Po sjednání je pak poradce ten, na koho se můžete obrátit když vám nedorazí třeba zelená karta, ten kdo vám pomůže s nahlášením škody, s případnou komunikací s pojišťovnou při likvidaci škody, nebo vám poradí jak sepsat výpověď pro stávající pojišťovnu. To nejsou zrovna zanedbatelné záležitosti.
Pokud si však na toto všechno troufnete sám, pak se do toho pusťte. Je to jednoduché. Ted mě napadlo krásné přirovnání - kdo si dnes na webu stáhne předepsanou kupní smlouvu na nemovitost? Ano v mnoha případech to vyjde a bude to dobrá volba. Ale vyjde to vždy? Když bude problém na koho se pak klient obrátí? Webové prostředí je skvělá věc, nicméně si pořád myslím, že odbornou práci mají dělat odborníci. ;-)
Navštivte mě
Ing. Martin Donát
Mánesova 27
120 00 Praha 2
Zavolejte mi
(+420) 777 221 760
e-mail
martin.donat@partners.cz
Napište mi